Monday, March 14, 2011

sape kawan baik saya ;(

Bukannya senang nak cari kawan yang baik .
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik .

Kawan yang baik tidak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya.
Kawan yang baik tidak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada disisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik .
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.

Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

Kawan yang baik akan memanjangkan naskhah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baiknya.

Dan kalau kita hendak mendapat kawan baik yang baik, kita mestilah terlebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik!

Kita kawan kan?

t-sunami at Japan


Maklumat terkini mengenai perkembangan Tsunami Di Jepun.

Sekarang ini dimaklumkan bahawa lebih daripada 1000 orang rakyat jepun terkorban didalam malapetaka ini.Korang boleh tengok video mengenai kejadian ini disini,Berita Terkini : Video Bencana Alam Tsunami Melanda Jepun Hari Ini!.

Menurut pemberita ratusan perumahanan turut terlibat dan rosak didalam kejadian tsunami ini.Yang lebih malang apabila berlaku kebakaran seteleh tempat-tempat @ kilang-kilang yang rosak dan runtuh lalu terbakar.

Untuk maklumat lanjut mengenai berita terkini ini,boleh baca entri kat bawah ini:-

TOKYO (Reuters) – A devastating tsunami triggered by the biggest earthquake on record in Japan looked set to kill at least 1,000 people along the northeastern coast on Friday after a wall of water swept away everything in its path.

Thousands of residents were evacuated from an area around a nuclear plant after radiation levels rose in the reactor, but there was no word on whether there had actually been a leak.

Underscoring grave concerns about the Fukushima plant some 240 km (150 miles) north of Tokyo, U.S. Secretary of State Hillary Clinton said the U.S. air force had delivered coolant to avert a rise in the temperature of the facility’s nuclear rods.

The unfolding disaster in the wake of the 8.9 magnitude earthquake and 10-meter (33-feet) high tsunami prompted offers of help from dozens of countries.

China said rescuers were ready to help with quake relief while President Barack Obama told Japanese Prime Minister Naoto Kan the United States would assist in any way.

Stunning TV footage showed a muddy torrent of water carrying cars and wrecked homes at high speed across farmland near the coastal city of Sendai, home to one million people and which lies 300 km (180 miles) northeast of Tokyo. Ships had been flung onto a harbor wharf, where they lay helplessly on their side.

Boats, cars and trucks were tossed around like toys in the water after a small tsunami hit the town of Kamaichi in northern Japan. An overpass, location unknown, appeared to have collapsed and cars were turning around and speeding away. Japanese politicians pushed for an emergency budget to fund relief efforts after Kan asked them to “save the country,” Kyodo news agency reported. Japan is already the most heavily indebted major economy in the world, meaning any funding efforts would be closely scrutinized by financial markets.

Domestic media said the death toll was expected to exceed 1,000, most of whom appeared to have drowned.

The extent of the destruction along a lengthy stretch of coastline suggested the death toll could rise significantly.

Tsunami warnings were issued across the Pacific but were later lifted for some of the most populated countries in the region, including Australia, Taiwan and New Zealand.

Even in a nation accustomed to earthquakes, the devastation was shocking.

“A big area of Sendai city near the coast, is flooded. We are hearing that people who were evacuated are stranded,” said Rie Sugimoto, a reporter for NHK television in Sendai.

“About 140 people, including children, were rushed to an elementary school and are on the rooftop but they are surrounded by water and have nowhere else to go.”

Japan has prided itself on its speedy tsunami warning system, which has been upgraded several times since its inception in 1952, including after a 7.8 magnitude quake triggered a 30-meter high wave before a warning was given.

The country has also built countless breakwaters and floodgates to protect ports and coastal areas, although experts said they might not have been enough to prevent disasters such as what happened on Friday.

Chief Cabinet Secretary Yukio Edano told people to stay in safe places as the cold deepened into the night. “Please help each other and act calmly,” he told a news conference.

In Tokyo, residents who had earlier fled swaying buildings jammed the streets trying to make their way home after much of the city’s public transportation was halted.

Many subways in Tokyo later resumed operation but trains did not run. People who decided not to walk home slept in office buildings.

“I was unable stay on my feet because of the violent shaking. The aftershocks gave us no reprieve. Then the tsunamis came when we tried to run for cover. It was the strongest quake I experienced,” a woman with a baby on her back told television in northern Japan.


The quake, the most powerful since Japan started keeping records 140 years ago, sparked at least 80 fires in cities and towns along the coast, Kyodo said.

Other Japanese nuclear power plants and oil refineries were shut down and one refinery was ablaze. Television footage showed an intense fire in the waterfront area near Sendai.

Auto plants, electronics factories and refineries shut, roads buckled and power to millions of homes and businesses was knocked out. Several airports, including Tokyo’s Narita, were closed and rail services halted. All ports were shut.

The central bank said it would cut short a two-day policy review scheduled for next week to one day on Monday and promised to do its utmost to ensure financial market stability.

The disaster occurred as the world’s third-largest economy had been showing signs of reviving from an economic contraction in the final quarter of last year. The disaster raised the prospect of major disruptions for many key businesses and a massive repair bill running into tens of billions of dollars.

The tsunami alerts revived memories of the giant waves which struck Asia in 2004.

Warnings were issued for countries to the west of Japan and across the Pacific as far away as Colombia and Peru, but the tsunami dissipated as it sped across the ocean and worst fears in the Americas were not realized.

The earthquake was the fifth most powerful to hit the world in the past century.

“The building shook for what seemed a long time and many people in the newsroom grabbed their helmets and some got under their desks,” Reuters correspondent Linda Sieg said in Tokyo. “It was probably the worst I have felt since I came to Japan more than 20 years ago.”

The quake surpasses the Great Kanto quake of September 1, 1923, which had a magnitude of 7.9 and killed more than 140,000 people in the Tokyo area.

The 1995 Kobe quake caused $100 billion in damage and was the most expensive natural disaster in history. Economic damage from the 2004 Indian Ocean tsunami was estimated at about $10 billion.

p/s:banyak negara-negara sudi untuk menghulurkan bantuan.Malaysia ada join tak?

perjalanan hidup ku...

rasa penat sngt pkir pasal kehidupan dan kewangan...aku mesti teruskan hidup demi keluarga..insya allah kalo ak sabar Allah akan bantu ak.tetiba ak rasa sedih pikir pasal arwah abah aku....arwah abah adalah idola ak...ak sangat sayang kan dia..semoga roh arwah dicucuri

x lama lg akn berkahwin..mampukah ak galas tanggung jawab ini....emmm

Thursday, April 8, 2010

persiapan tunang

pertunangan bulan enam nh..ak x tau nak wat persiapan aper..kawan 2 aku pun dok tanya2 gak nh." CAMNER PERSIAPAN KO" nak beli baju ke nk wat baju..mungkin awal bulan 5 baru aku nk g right dh show kt aku cincin yg die nk beli..thaks..en s..huhu..pe2 pun ak kena relaks nberdoa semoa segalanya berjalan lancar.amin..

HAri baruku..

hari ini aku saje2 wat blog nh..maklum la cuti dr kerja hari ini.dptla rehat2 dkt umah..